HISTORIJAT ŠKOLE

Slika
Javna ustanova Osnovna škola „Musa Ćazim Ćatić“ Zelinja Donja smještena u Zelinji Donjoj,
Grad Gradačac, osnovana je 1967. godine pod nazivom Osnovna škola „6. april“ Zelinja
Donja. U svom tadašnjem sastavu, sve do 1.9.1981. godine, imala je šest područnih škola i
to: Jelovče Selo, Zelinja Srednja, Zelinja Gornja, Jasenica, Međiđa Donja i Međiđa Gornja.
Od 1.9.1981. godine Područne škole Međiđa Donja i Međiđa Gornja su se osamostalile i
formirale novu školu pod nazivom „Đuro Pucar Stari“.
Odlukom Predsjedništva Skupštine opštine Gradačac broj: 01-76/93-4 od 13.9.1993. i upisa u
sudski registar Višeg suda u Tuzli broj: U/I-435/95 od 5.6.1995. godine škola mijenja naziv u
Javna ustanova Osnovna škola „Musa Ćazim Ćatić“ Zelinja Donja. Područna škola Zelinja
Gornja poslije rata 1992.-1995. godine pripala je Republici Srpskoj.
Školsko područje Javne ustanove Osnovne škole „Musa Ćazim Ćatić“ obuhvata Mjesne
zajednice Zelinja Donja, Zelinja Srednja, Jelovče Selo i Jasenica. U sklopu matične škole
postoje tri područne škole, i to: Jelovče Selo, Zelinja Srednja i Jasenica sa sjedištem u tim
mjesnim zajednicama.
Vezano za historijat škole navodimo i par činjenica koje se odnose na rani početak razvoja
osnovnog školstva na širem zelinjskom području, koje seže u daleku prošlost i vezuje se za
1914. godinu, kada je u Zelinji Srednjoj (tada Gornjoj) počela sa radom Državna osnovna
škola. U povodu sto godina života i rada područne škole Zelinja Srednja napisana je 2014.
godine monografija autora mr. sc. Esada Sarajlića koja predstavlja cjelovit dokument i prva
je istraživačka publikacija potkrijepljena činjenicama o razvoju školstva na području mjesnih
zajednica Zelinja Srednja, Zelinja Donja, Međiđa Donja, Međiđa Gornja, Jelovče Selo i
Jasenica. U njoj se spominju svi radnici koji su posvetili svoj život odgoju i obrazovanju
počevši od prvog učitelja 1914. godine (Ibrahima Sarajlića) do današnjih dana. Ponosni smo
na činjenicu da školstvo ovoga kraja ima tako dugu i bogatu tradiciju.
Danas je naša škola moderno opremljena, otvorena škola koja afirmiše odgojno-obrazovne
vrijednosti primjenom savremenih nastavnih sredstava i inoviranih oblika i metoda rada,
zastupljen je stručni kadar. U skladu sa procesom inkluzije škola radi na uvođenju
prilagođenih programa rada kako bi svi učenici mogli ostvariti svoje potrebe za učenjem,
sticanjem znanja, vještina i navika. Partnerski odnos porodice i škole u funkciji je interesa
djeteta stoga je kvalitetna saradnja roditelja i škole imperativ u našem radu.
Ovo je i prilika da istaknemo značajan uspjeh naše škole kada je u pitanju vrednovanje rada
škola sa područja Tuzlanskog kantona od strane Pedagoškog zavoda Tuzlanskog kantona.
Počevši od 2015/2016. školske godine, naša škola je svojim radom šest godina zaredom
osvojila 1. mjesto u poretku škola od 201 do 300 učenika na području Tuzlanskog kantona, a
školske 2022/2023. godine 2. mjesto u poretku škola od 200 do 400 učenika.
Aktivna saradnja sa lokalnom zajednicom, užom i širom društvenom zajednicom je značajan
elemenat u funkcionisanju naše škole, stoga se redovno uključujemo u život i rad lokalne
zajednice kroz razne manifestacije i druge oblike saradnje. Sve što je urađeno na školskim

objektima, a nije vezano za budžete Vlade Tuzlanskog kantona i Grada Gradačca, ne bi bilo
moguće realizovati bez nesebične pomoći roditelja i mještana mjesnih zajednica koje
gravitiraju našoj školi. Osjećaj jedinstva i zajedništva, timski rad, međusobno podržavanje i
uvažavanje, stvaranje podsticajnog okruženja za učenje i napredovanje uz poštovanje
individualnih karakteristika učenika su trajne vrijednosti kojima svakodnevno težimo i koje
nas jačaju.
0 0